Stop met social media!
Ja, dat is een vreemde uit mijn mond hé? Want wie mij een beetje kent, weet dat ik best veel doe via Social media. Sterker nog: zo’n 80% van mijn klanten en dus groei komt dankzij social media.
En waarom zeg ik dan toch ‘stop met social media’?
Dat komt omdat social media jou weliswaar heel goed helpt met de groei van jouw bedrijf, maar ook enorm kan tegenhouden.
Want tijdens het plaatsen van berichten op social media begeef jij je ook gelijk weer op dat platform. Of het nu Instagram, LinkedIn of Facebook is. Je ziet dan gewoon ook weer direct andere berichten voorbij komen. Je plaatst iets en wordt meteen gebombardeerd met nieuwe informatie en inspiratie. Je doet inspiratie op, hopt van het ene naar het andere bericht. En je ziet andere ondernemers voorbij komen die het ‘fantastisch’ doen. Voordat je het weet vergelijk je jezelf. Om je daarna juist weer erg onzeker te voelen en misschien zelfs minder zichtbaar te worden. Niet echt handig.
Het kost tijd en energieJe morst dus niet alleen waardevolle tijd, maar het doet ook wat met jouw energie. Social media zorgt er bewust of onbewust voor dat je verder van jezelf af komt te staan. Door te veel naar anderen te kijken. Als je niet uitkijkt, raak je daardoor jouw eigenheid, originaliteit en visie kwijt. En dat is zo zonde. Want juist dát onderdeel is ook heel belangrijk in jouw bedrijf.
Als je hier dus last van hebt, dan is het beter om te stoppen met social media.
Niet als marketingtool, maar wél als grote afleider binnen jouw bedrijf.
En dat lukt een stuk beter met deze tips:
– Blok vaste (korte) tijden waarop je jouw social media berichten maakt en plan ze vervolgens in. Zo zorg je dat je er maar 1 of 2 keer in de week mee bezig bent.
– En als je dit soort ‘bloktijden in je agenda, koppel er dan ook een maximale tijd aan. Of plan daarna bv een afspraak met een klant. Zo kan je er gewoon niet langer op dan de tijd die je er voor geeft.
– Ontvolg direct heel wat accounts die jou te veel verleiden óf jouw energie verlagen. Schoon een keer flink op. En kijk er vervolgens regelmatig kritisch naar. Want het ‘jongt’ snel weer aan.
Kortom: Vervuil jouw zakelijke social media niet te veel met dingen die jou negatieve energie geven of blokkeren. Houd het kleiner en daarmee zuiverder voor jouzelf.
Ik ben benieuwd of je hier wat mee kunt. Leuk als het even laat weten.
|
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!