Social media is geen heilige graal
Even tussen ons hè?
Maar heb jij stiekem ook een beetje (of heel erg) zo’n hekel aan het gevoel dat je steeds maar weer zichtbaar moet zijn op social media?
Ik kom dat namelijk best vaak tegen en heb er zelf heel eerlijk soms ook last van. Dat je al bij voorbaat moe wordt, als je bedenkt wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig. Want ja, je kunt zichtbaar zijn op Facebook, Instagram, LinkedIn en o ja, je hebt ook nog Twitter, Pinterest en nu ook TikTok.
Om gek van te worden toch?
Kijk gewoon waar jouw specifieke doelgroep het meeste aanwezig is.
Kies dát dan.
Zet daar vol op in.
En laat de rest gewoon lekker zitten.
Gewoon 1 kanaal of 1 strategie en doe dat keigoed.
En weet je … offline is nog steeds goud waard. Net als écht persoonlijk contact. Daarmee groeit jouw praktijk trouwens ook het snelst.
Denk bijvoorbeeld aan:
– een bezoek brengen aan verwijzers (informele of formele verwijzers),
– flyeren in buurten waar jouw doelgroep zit,
– free publicity of adverteren in lokale of regionale blaadjes of kranten,
– een babbeltje maken tijdens een wandeling of de hond uitlaten,
– huisarts, POH etc. benaderen of opnieuw in contact treden,
– lezingen geven op plekken waar jouw doelgroep is,
– netwerken etc.
Lekker old school, maar reuze effectief!
Júist in dit digitale tijdperk maak je op deze manier veel sneller het verschil.
Maar leg wel altijd een namenlijst aan van geïnteresseerden! Zodat ze jou niet uit het oog en hun gedachten verliezen. Blijf in beeld met e-mail marketing. Want dat is namelijk een veel effectiever middel om vervolgens een constante stroom aan klanten te krijgen dan alleen social media.
Het biedt namelijk een mooie verbinding tussen online en offline. En voelt veel persoonlijker dan social media. Scheelt je daarbij ook nog eens ontzettend veel tijd.