#48 Veel klanten uit weinig volgers
Veel ondernemers raken wat gefrustreerd als hun following op social media amper groeit.
En dat snap ik, want veel soicale platformen zijn verzadigd en je kunt er nog steeds wel groeien, maar het gaat niet in bosjes tegelijk zullen we maar zeggen.
Gelukkig hoeft dat ook niet, want ook ik heb relatief weinig volgers (bv 2200 op insta) naar verhouding van mijn omzet (513K afgelopen jaar). Het gaat ook niet om de aantallen. Maar waar het wel om gaat, en hoe je uit weinig volgers ook al klanten krijgt deel ik in deze podcast.
#47 Mentale en 2 praktische tips voor meer zichtbaarheid
Je weet dat je zichtbaar moet zijn als ondernemer. Maar toch… makkelijker gezegd dan gedaan. Deze podcast helpt je daarmee. Met 2 hele fijne praktische tips, maar zal ook zorgen voor een mentale shift (en dat is mogelijk nóg belangrijker).
#46 Hierdoor trek je verrassend makkelijker klanten aan
In deze podcast deel ik iets met je wat vrij eenvoudig is, al in je zit, maar waar jij je meer bewust van mag worden. En het bewuster in mag gaan zetten. Want het helpt je enorm om makkelijker klanten aan te trekken.
#45 Waarom in ‘Doen’ de gouden sleutel zit
Interview met directeur Mariska van Welkin Kinesiologie college
#44 Hier mag je minder naïef in worden
Wat er echt nodig is om klanten te krijgen
#43 Mensen en oordelen loslaten die je niet dienen
Wat tolereer jij nog?
#42 Sneller groeien met deze 2 tips
Er zijn 2 tips die altijd zorgen voor meer groei. In deze podcast deel ik ze met je én hoe je ze kunt aanpakken.
#41 Een doelgroep kiezen? Dat hoeft niet joh!
Eén van mijn klanten postte op social media het bericht dat ze bezig was met haar praktijk te laten groeien en daarom op zoek was naar een passende doelgroep. Ik zag het bericht voorbij komen en dacht gelijk…. nou ik ben benieuwd welke reacties ze krijgt.
En ja hoor, reacties als; ‘niet doen joh, nu kan je iedereen helpen’ of ‘ik heb ook geen doelgroep gekozen en heb genoeg klanten’ werden rijkelijke geplaatst. Dus tja, best verwarrend dan al die tegenstrijdigheden toch? Of niet?
In deze podcast leg ik uit wat hier onder zit.
#40 Van een fysieke naar een 6-figure online praktijk
Yildiz is bekkenbodemtherapeut en heeft zo’n grote missie dat ze naast haar praktijk in Katwijk een online bedrijf is begonnen om op die manier heel Nederland te kunnen bedienen. En niet zonder succes. Ze heeft honderden vrouwen geholpen met online bekkentherapie en draait inmiddels een ‘6-figure’ praktijk, waarin ik ruim 1,5 jaar met haar mee mocht lopen. Haar lessen deelt ze met ons.
Interesse in haar werk? Je vindt hier haar website: https://www.jouwbekkentherapeut.nl/
Wil jij ook opschalen met jouw praktijk? Dan is Big Impact hét programma voor jou, waarin je volop individuele begeleiding krijgt van mij om dit ook voor jou te realiseren.
#39 Ik blijf liever positief in mijn marketing
‘Ik spreek liever over positieve dingen in mijn marketing’ of ‘ik vind het zo vervelend om steeds de pijn en het probleem aan te raken in mijn content’. Dit hoor ik regelmatig en snap ik ook. Want positieve communicatie is veel fijner. En je hebt zoveel moois te brengen. Maar zonder schuren geen glans, dus ook niet in je marketing. Waarom juist het aanraken van de ‘shit’ zo belangrijk is, leg ik uit in deze aflevering.
#38 Waarom trajecten zo goed werken
Esther Huijbers werkt als Dramatherapeut en sinds enige tijd helpt ze haar cliënten vooral via trajecten. Hoe dit voor haar en haar cliënten werkt, wat eerst haar weerstanden waren en hoe ze de overstap vanuit losse sessie heeft gemaakt? Ze deelt het in deze podcast met mij. En natuurlijk heeft zij ook mooie praktisch tips voor jou al je wilt groeien met je praktijk. Meer weten over Esther? Je vindt hier haar website. En wil je meer weten over het Droom Praktijk Programma dat Esther bij mij volgde, klik dan hier.
#37 Meer impact, meer omzet en toch minder werken, hoe dan?
Nee, dit is geen aflevering over veel verdienen en maar 4 uur werken. Daar geloof ik niet, net zo min als ‘passief inkomen’. Maar waar ik wel in geloof is om slim te ondernemen vanuit win-win. De beste resultaten voor je klant en jouw zelf. En dat kan door te werken met een systeem en structuur in je praktijk. En je de basis goed neer te zetten zodat je vandaar uit altijd kunt blijven groeien. Dat is wat werkt. En wat ik mijn klanten leer. Ik leg het uit in deze episode. Enjoy! Enneh… smaakt het voor jou na het luisteren hiervan naar meer? Dan is Big Impact wellicht het antwoord voor jou. Hét programma om van een steady 2.5 K omzet per maand door te groeien naar 10K of zelfs 20K maanden.
#36 Hoe je perfectionisme van je afschud en sneller groeit
Het valt mij op dat veel ondernemers heel lang nadenken, fijn slijpen en perfectioneren, terwijl een ander hun klanten aan het helpen is.
Het is een soort zelfsabotage waarmee je je omzet ontzettend kunt uitstellen. En dit kent volgens mij 3 vormen die ik in deze podcast met je bespreek én hoe ik ermee omga.
#35: Zo creëer je financiële zekerheid in je ondernemerschap
Veel ondernemers voelen zich onzeker over hun financiële situatie en hebben een schommelende omzet. En vaak hoor je ook ‘ondernemen is nu eenmaal onzeker’. Maar is dat ook zo? Ik ben het daar niet mee eens, als je maar leert hoe je kun sturen op je eigen cijfers. In deze podcast leg ik het uit en in mijn Droom Praktijk Programma leer ik het je stap voor stap. Je leest er hier meer over>>
#34: Interview met Nettie Bom van de Eetlijn
Hoe een missie groots kan worden.
Nettie Bom heeft een bloeiend bedrijf met haar eigen methode om mensen te helpen aan een gezond gewicht en bruisende energie. Ze doet dit op een hele toegankelijke manier, wat je ook al helemaal doorvoelt in haar marketing.
Nettie heeft een grote missie. En om meer impact te realiseren leidt ze sinds een paar jaar ook coaches op in haar methodiek.
In dit interview deelt ze haar leerzame ondernemersreis.
Voor meer informatie over haar praktijk: www.deeetlijn.nl
#33: Uitleg Droom Praktijk Programma
Natuurlijk is het spannend om te investeren in je bedrijf. Maar wel nodig.
Er is nooit een ondernemer echt groot geworden, door niet te investeren. Ga maar eens na wat je allemaal vooraf moet kopen als je een bistro begint of een kledingzaak.
Als coach of therapeut investeer je vaak veel in opleidingen. Maar dat je een kei bent in je vak wil nog niet zeggen dat je een goede ondernemer bent. En precies dat ondernemerschap zorgt ervoor dat je klanten krijgt. En dus je investeringen snel terugverdiend. Daarom in deze podcast – om je te helpen deze keuze te maken – een uitleg over mijn unieke Droom Praktijk Programma.
#32: Zo wordt doelgroep kiezen minder spannend
Je hebt het vast vaker gehoord: je groeit sneller en makkelijker als je gaat werken met een doelgroep. Maar hier zit vaak veel weerstand op. Uit onwetendheid (ik ben bang dat het saai wordt, ik wil niemand uitsluiten, ik heb nu zulke leuke klanten). In deze podcast leg ik uit waarom het allemaal minder in beton gegoten is dan je vooraf wellicht denkt.
#31: Niet met jezelf te koop lopen
People don’t buy services, they buy YOU. Een quote die nu meer dan ooit van toepassing is. Want de wereld verandert in een rap tempo. Het aantal coaches en therapeuten neemt toe (dus de concurrentie) en met de van AI kan iedereen goede teksten schrijven. Dus waar je eerst nog een voorsprong had om je op papier wel iets leuks kon schrijven, ben je die nu kwijt. Waar je eerst nog één van de weinige leefstijlcoaches, relatietherapeut of stress- en burnout specialist was, zijn ze nu niet aan te slepen. Jij bent dus degen die het verschil maakt. Hoe je dat doet? Luisteren maar….
#30: Angst om te investeren
Veel coaches en therapeuten vinden het spannend om (grote) investeringen te doen in hun praktijk. Maar toch is het nodig om sneller te groeien. Sterker nog … heb je weleens nagedacht over de omzet die je laat liggen als je dit niet doet? Daarnaast is het haast onmogelijk om van jouw cliënten te vragen wél in jou te investeren als jij dat voor jezelf nauwelijks durft.
Bijzondere paradox hé? In deze podcast help ik je daarmee.
#29: Hoe word je onderscheidend in een volle markt?
‘Wie zit er nu nog op mij te wachten’? Ken je dat gevoel? Logisch, want de markt van coaches en therapeuten is best vol (overvol zelfs). Hoe word je dan onderscheidend zodat mensen voor jou kiezen. In deze podcast leg ik het uit.
#27: Een leerzame les door technische fout
Vaak denken we ‘dat weten mensen toch wel’ of ‘het is toch wel duidelijk hoe ze contact kunnen leggen?’ Maar nee… Eén van de belangrijkste lessen in mij ondernemerschap is wel deze: Neem je potentiële klant mee in elke stap die ze mogen nemen naar jouw aanbod toe. Dat is echt nodig.
In deze korte podcast leg ik uit welke technische fout in mijn mail dit weer heel duidelijk maakt Doe er je voordeel mee!
#26: Je mag je meer richten op omzet (om in de komende tijden overeind te blijven)
Ik weet het… het is geen populair onderwerp. Maar als je een eigen praktijk hebt, wél belangrijk. Zeker, omdat er nogal wat op ons afkomt aan (verplichte) kosten. In deze aflevering wil ik je niet ongerust, maar wel bewust maken. Ook van de kansen die zich voor doen. En ik geef een richtlijn mee waarop je jouw omzetdoel af kunt stemmen.
#25: Doe (veel) vaker een aanbod
Vind je het spannend om regelmatig je aanbod te doen, of voel je je snel ‘te veel’ of ‘te pusherig’ op dit vlak? In deze aflevering geef ik je een radicaal nieuw inzicht. Ik heb namelijk veel onderzoek gedaan naar het zoek- en oriëntatiegedrag van cliënten en patiënten in de zorg. En wat daaruit kwam zal je verbazen. Luister maar…
#24: Klanten hebben jou kennis minder nodig dan je denkt.
Veel coaches en therapeuten zijn echte kenniskanons. Super natuurlijk, maar het kan je ook in de weg staan. Juist in je marketing en verkopen. Want mensen hebben niet alleen kennis nodig, maar vooral iets anders. Ik onthul het in deze aflevering.
#23: Zo doorbreek je uitstel gedrag
Uitstellen is menselijk, maar als ondernemer kan het je flink vertragen en zelfs frustreren. Je stelt daarmee je groei en ook eigenlijk gewoon jouw omzet uit. In deze aflevering laat ik je nadenken waar het voor jou zit en geef ik de nodige oplossingen mee om eens uit te proberen. Ik weet zeker dat het je flink gaat helpen.
#22: Waarom het de ene ondernemer wel lukt en de andere niet
Waarom is de ene ondernemer wel succesvol en de andere niet?
Ik heb al honderden coaches en therapeuten mogen helpen en zie over het algemeen een duidelijk lijn, waarom de één wel succesvol wordt en de andere niet.
En nee.. het is geen geheim recept. Maar het is wel dit: Zij die bereid zijn om het werk te doen, gaan het redden. Die naast de lusten van het ondernemerschap ook de lasten dragen.
In deze aflevering deel ik graag mijn visie hierop, maar geef je ook mee hoe jij vanuit meer zelfvertrouwen hierin mag groeien.
#21: Waar vind ik mijn klanten?
Een vraag die veel ondernemers zich in het begin stellen, maar die je je eigenlijk ook steeds mag blijven stellen. Want alleen dán groei je. Alleen is die vraag soms niet zo eenvoudig te beantwoorden. Want hoe weet je nu wie tot jouw doelgroep behoort als het van de buitenkant niet te zien is? En hoe kan je dan toch zorgen dat je hen bereikt? Deze aflevering geeft je 2 hele belangrijke inzichten en uiteraard praktische tips.
#20: 𝐇𝐨𝐞 𝐳𝐨𝐫𝐠 𝐢𝐤 𝐝𝐚𝐭 𝐢𝐤 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐭𝐞 𝐯𝐞𝐞𝐥 𝐰𝐞𝐠𝐠𝐞𝐞𝐟?
Deze vraag krijg ik bijna wekelijks. En dat snap ik, want in marketing gaat deels ook om geven.
En ja, dan kan je daarin te ver gaan. Te veel doen, waardoor klanten juist wegblijven. Omdat ze het gevoel hebben dat ze er ‘voorlopig wel mee vooruit kunnen’.
Hoe zorg je dat dit niet gebeurt en het juist vóór in plaats van tegen je gaat werken? In deze aflevering deel ik een heel handig hulpmiddel met je.
#19: Werken voor bedrijven. Hoe pak je dat aan?
Als coach of therapeut wil je graag veel mensen helpen, en hoe fijn zou dat zijn om dat via bedrijven te doen. En hoe makkelijk ook denken we er dan toch snel achter aan. Want vaak zijn dan de bedragen hoger (oftewel ze betalen makkelijker) en je krijgt regelmatig klanten toegeschoven. Maar de vraag is natuurlijk of dit klopt. En of het ook zo makkelijk is. In deze aflevering neem ik je hierin mee. Waar moet je goed over nadenken en rekening mee houden als je deze weg gaat bewandelen. En hoe pak je het vervolgens aan?
# 18: De valkuil van een veelzijdig aanbod
Veel ondernemers hopen met een nieuw of extra onderdeel in hun aanbod meer klanten aan te trekken. Maar het tegendeel is vaak waar, je stoot af en kannibaliseert op je eigen aanbod. Daarnaast haal je ook veel meer werk op je hals, die je beter in de andere geheime sleutel kunt stoppen: jouw bereik.
# 17: Rust in je hoofd én in jouw bedrijf
Hunker je naar meer rust in je hoofd. Zit je steeds maar te malen over jouw bedrijf én merk je dat je af en toe als een kip zonder kop bezig bent. Dan is deze aflevering speciaal voor jou.
#16: Mijn blunders… met de billen bloot
Je kent het wel… van die dingen waarvan je dacht. Als ik het eerder had geweten dan…
En die heb ik ook gehad. Van die ‘fouten’ waarvan je keihard leert. En daarom deel ik ze met liefde in deze aflevering voor jou, zodat jij ze niet hoeft te maken. Geniet ervan :)
#15: Tekstschrijver inhuren; handig of niet?
Je moet best veel content maken als ondernemer. Het begint al bij je website, dan heb je nog social media, een flyer, advertentie wellicht en mails voor verwijzers.
Dat is niet waar je voor gekozen hebt, en misschien krijg je er zelfs wel lichte wegtrekkers van. Een tekstschrijver inhuren lijkt dan de oplossing. Toch? Of niet. In deze aflevering krijg je mijn visie hierop.
Wil jij beter worden in het maken van content én een stok achter de deur.
KIjk dan eens naar de Content Creatie Club. Hierdoor ga je veel makkelijker en betere content maken. En krijg je zichtbaarheid een enorme positieve push
#14: Samenwerken: tips en valkuilen
Als ondernemer ben je alleen en voel je je misschien ook vaak alleen. Het is dan verleidelijk om samenwerkingen op te zoeken of aan te gaan. En dat kan super goed werken, maar kent ook een aantal valkuilen. In deze afleveringen neem ik je mee in een aantal succesvolle voorbeelden en mindere succesvolle (ook van mijzelf).
#13: Groeien door afstand te nemen
Soms ga je zo op in je bedrijf of ben je zo verknocht aan je vak, dat je vergeet om zo nu en dan wat afstand te creëren. Zodat je er met een andere blik naar kunt kijken. Een schilder moet ook regelmatig even afstand nemen om te zien of zijn werk nog wel mooi is en uitbeeldt wat hij in gedachten had. En dat is precies zo met jouw bedrijf.Je gaat pas verbanden zien als je er boven gaat hangen én het op een aantal cruciale punten evalueert. In deze aflevering ontdek je wat dit in termen van groei jou gaat opleveren.
#12: De kunst van het vragen stellen.
Als ondernemer moet je het zelf doen, althans zo voelt het vaak. Toch is er eigenlijk al zo ontzettend veel uitgevonden, uitgeplozen en in de praktijk gebracht. Je hoeft er alleen maar naar te vragen. Maar hoe doe je dat dan, waar en wat zijn nu echt goede ondernemersvragen? In deze aflevering help ik je daarmee.
#11: Hoe hou je jezelf gemotiveerd?
Jezelf gemotiveerd houden is één van de belangrijkste eigenschappen voor ondernemers. En misschien daarom ook wel de moeilijkste. Want iedereen heeft weleens last van mindere moment. Hoe zorg je nu dat je jezelf daar niet te veel in verliest en toch de positieve draad weer oppakt? In deze aflevering een peptalk met tips.
#10: Een baan én een praktijk. Is dat nou wel handig?
Vaak beginnen coaches en therapeuten een eigen praktijk vanuit een loondienst situatie. Niets mis mee. Maar het is wel goed om dan met een aantal dingen rekening te houden én je op een aantal dingen voor te bereiden.
#9: Help, ik heb geen inspiratie (en wat te doen).
Waar moet ik over posten of schrijven? Dit is misschien wel één van de meest gehoorde vragen of zelfs worstelingen van ondernemers. Terwijl het in essentie niet moeilijk is, als je maar weet waar je de inspiratie vandaan haalt. En als je maar nieuwsgierig genoeg bent naar jouw klant. In deze podcast deel ik praktische tips, maar geef je ook een mindset issue mee. Je bent gewaarschuwd.
#8: E-mailmarketing zonder spammen
Email marketing is nog steeds een bewezen effectieve manier om makkelijker klanten te krijgen. Toch stuit het vaak op weerstand bij coaches en therapeuten. Daarom in deze podcast een uitleg waarom het zo effectief is (ook voor jou) en hoe je zorgt dat je niet spamt, maar juist helpt.
#7: Moedeloos of moeiteloos?
Vaak maken we het ons zelf te ingewikkeld als het over ondernemen gaat. Dat komt vaak doordat we niet goed weten wat we van welke actie of welk middel mogen verwachten. Als je verwachtingen namelijk niet kloppen of je zet niet de juiste middelen in voor een gewenst resultaat, dan kan je je snel moedeloos voelen. In deze aflevering geef ik je daar een heel ander perspectief in.
#6: 5 Tips om angst voor fouten en falen te overwinnen
Soms kan het je flink overvallen: het gevoel dat je de door de mand gaat vallen, dat het je niet gaat lukken of niemand op je zit te wachten. Elke ondernemer heeft er in meer of mindere mate last van. Op welk niveau. Echt. De kunst is daarom ook om er mee om te gaan en te zorgen dat je het kunt ombuigen. En precies daar gaat deze podcast over.
#5 Groeien door je weerstand heen: Interview met Jacky Peeters
Jacky is stembevrijder en heeft al sinds 2005 een eigen praktijk. Door privé omstandigheden was de loop er helaas uitgeraakt. Dat baarde haar flinke zorgen, maar ze wilde haar droom niet opgeven. Ze besloot dat ze daar wat mee moest. Zonder spaargeld en met enige weerstand op marketing is ze toch bij mij in een traject gestapt. Haar groei is vervolgens bijzonder te noemen. Die reis, haar doorbraken en belangrijke inzichten deelt ze graag met je.
#4 Een gezin met 4 kinderen en een goedlopende praktijk? Vaak krijg ik de vraag hoe ik dat doe. Het antwoord is focus, commitment en goed plannen. En dat gaat echt niet altijd heel soepeltjes, daar zal ik ook eerlijk over zijn. Maar toch, een groot gezin, de nodige mantelzorg en een praktijk met een paar ton omzet kán gewoon. In deze podcast deel ik mijn verhaal en hoe ik dit doe.
#3 Als ondernemer voel je je regelmatig overweldigd. Dat is ook niet zo gek, want de mogelijkheden zijn ongekend. Maar het kan je ook verlammen. Hoe zorg je dat je jouw creativiteit behoudt en toch niet verzuipt? Ik leg een fijne route uit, die ik zelf ook toepas.
Tips om makkelijker om te gaan met social media? Ontvang gratis mijn Social Media Versneller aan via:https://www.bureaubeerse.nl/social-media-versneller/
#2 Inspirerend interview met Minddetective Manon. Zij helpt coaches en therapeuten om blokkades op te heffen die hen belemmeren in hun groei.. Want wellicht herken je het zelf ook wel: Je wilt graag een volgende stap maken, maar toch doe je het niet. Je kunt er eigenlijk de vinger niet op leggen. Maar hebt er behoorlijk last van. Hoe kan je dit doorbreken?
#1 Naast het zelf aantrekken van cliënten is het heel fijn en waardevol als ook verwijzers jou weten te vinden. Je legt als het ware een tweede spoor aan. Maar hoe doe je dat?
Want vaak krijg ik de vraag ‘hoe benader ik hen’ of ‘ik heb het gedaan, maar nooit meer iets van vernomen’. In deze podcast een aantal nuttige handvatten.
En wil je nog meer tips ontvangen, vraag dan mijn gratis 48 tips voor een bloeiende praktijk aan via: https://www.bureaubeerse.nl/zorgmarketingtips/
volg mij op instagram: www.instagram.com/bureau_beerse