Hoe zorg ik dat ik niet te veel gratis weggeef?
Maar … Het werkt wel! Mits je het goed doet.
En eerlijk gezegd steekt dat ook best nauw. Dus ga ik je in deze e-mail een gouden tip geven die je daarin enorm gaat helpen.
En daarin zijn gratis of laagbetaalde diensten een ideale tussenstap. Dat werkt gewoon enorm goed. Soms hebben mensen het nodig om 1x wat bij je te volgen en stappen zij daarna direct in. Anderen volgen misschien 2 tot 3 keer iets bij je en gaan overstag. Iedereen is immers anders. En alles is goed, zeg ik altijd.
Tja, dat is inderdaad iets om goed rekening mee te houden. Ik weet nog dat ik met mijn eerste workshops echt giga lovende recensies had. Maar er geen klant aan overhield. Haha … Beetje dubbel gevoel dus. Ik gaf inderdaad gewoon veel te veel weg. En aan het einde zeiden de deelnemers: ‘Hier kan ik voorlopig wat mee … bedankt Ingrid’. Stond ik dan, redelijk wat geld uitgegeven aan een mooie locatie in Utrecht, flink veel aan mijn voorbereiding gedaan en uiteindelijk met lege handen.
Maar ja, daarmee liet ik wel het spreekwoordelijke ‘vogeltje over het touwtje wippen’, zoals mijn moeder zou zeggen. Oftewel ik verspilde mijn upsell-moment totaal. En een upsell (dus een aanbod doen aan het einde) is iets wat je altijd moet doen na een ‘gratis’ dienst. Ook dat valt overigens te leren. 😊
Hoe zorg je dat je van waarde bent, zonder te veel weg te geven?
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!