Een online aanbod is géén second best
En oei … dan gaat het bij mij altijd een beetje jeuken. Want online is geen second best. Er zit namelijk zoveel moois in. En juist de kracht van een gemixt aanbod is ongekend. Begrijp mij goed hoor. Ik heb ook een offline aanbod, en dat blijft gewoon heel belangrijk, leuk en vooral heel waardevol. Maar je mist gewoon kansen als je ook niet duurzaam één of twee online elementen toevoegt in jouw bedrijf.
En tegelijkertijd snap ik ook wel een beetje dat het voordeel soms nog niet wordt gezien. Het heeft voor een deel ook met mindset te maken. Vaak is dit dan aan de hand:
Maar wat dan?
Ik daag je daarom graag even uit, met een aantal inspirerende voorbeelden, ook buiten onze branche. Want die zijn ook zo leerzaam. Voorbeelden waarvan ik zeker weet dat je in eerste instantie zou denken: huh? wat zou die nou online kunnen doen? Sterker nog, ik weet van een aantal van deze ondernemers dat ze dat zelf in eerste instantie ook dachten.
Inspirerende online voorbeelden:
Of een haakfan die nu samen met haar man een zeer goed lopend online bedrijf runt voor haakliefhebbers. Met 100-en deelnemers die een abonnement hebben. En nee, ze laat geen ‘hoe haak je filmpjes zien’ maar deelt betaalde patronen, blogs en inspiratie, Je kunt dan denken: die haakpatronen staan in duizenden boeken en zijn ook gewoon op internet te vinden, dat levert toch niets op? Dacht zij misschien in het begin ook. Maar ja, zij zoekt nu het beste en de leukste voor je bij elkaar en zet echt een beleving neer. En zit maandelijks op een giga omzet. Briljant en intrigrerend vind ik dat soort dingen altijd.
En een pianolerares die eerst alleen 1-op-1 klanten had bij haar thuis, en nu online veel meer klanten kan bedienen. Ook met een aanbod waarbij ze zelf niet steeds aanwezig hoeft te zijn.
Soms helpt het om ook eens buiten jouw branche te kijken om jezelf op ideeën te brengen
Maar oké, dan ook nog wat voorbeelden uit onze branche:
- Een yogaondernemer die (internationaal) online live lessen geeft en trainingen verkoopt.
- Een verloskundige die zwangeren en hun partner online voorbereidt op de bevalling.
- Een masseur die online abonnementen verkoopt aan bedrijven en medewerkers naast stoelmassages elke lunchpauze een kleine oefening in de e-mail geeft.
- Een bekkentherapeut die online bekkentherapie geeft.
- Een voedingsconsulent die vooral via e-mailcontact mensen begeleidt.
- etc. …
Schrijf je hier alvast in>>
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!