Durf jij jouw klant pijn te doen?
Wat is dat nu weer voor een vraag aan zorgondernemers zul je misschien denken? Wij gaan toch juist voor herstel of ontwikkeling van onze cliënten. Of in ieder geval voor het verlichten van pijn? En natuurlijk is dat zo.
Maar stel dat mensen niet met jou in zee gaan. Of dit te lang uitstellen. Wat staat hen dan te wachten? Wat zijn dan de gevolgen of wat ontnemen zij zichzelf? Dat is waar het óók over gaat.
Ik zie namelijk vaak in de zorg, dat we het liefst over de oplossing praten. Positief zijn. Over hoe je bijvoorbeeld een pijn of zorg wegneemt. En dat is heel goed. Ik ben eigenlijk ook altijd wel degene die stimuleert om meer over oplossingen te praten in plaats van methodieken en het proces. Maar daarnaast moet je nóg iets doen. Iets waarmee je mensen uiteindelijk ook echt helpt. Ook al voelt dat in eerste instantie misschien een beetje vreemd.
Wind er geen doekjes om
Want je hebt vast weleens bij een aantal van jouw cliënten gedacht: ‘Waarom ben je niet eerder gekomen’ Of misschien ook wel: ‘Jammer dat je niet eerder bij MIJ bent gekomen en eerst andere dingen hebt geprobeerd’.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!