Dit is waarom je nog te weinig cliënten hebt
Samen op onderzoek uit
Ik zie namelijk zo vaak teleurgestelde ondernemers, die balen van hun oogst. Terwijl ze gewoon veel te mager gezaaid hebben. Of niet eens hun land goed bewerkt hebben (ja, ik kom uit een agrarische familie 😜).
Want in die 3 jaar had ik verwacht, nee gehoopt, dat ze ook bezig was geweest om bereik te vergroten. En dat had ze wat nagelaten. Te weinig op ingezet. En echt, dit is zo’n belangrijke groeimotor!
Grip op je omzet
Dus ze moeten jouw aanbod vaker dan 1 of 2 keer voorbij zien komen. Want eerst komt nog hun interne dialoog op gang. Gaan ze het overwegen, denken ze er nog over na en pas bij de 3de of 4de keer nemen ze het besluit. Zo werkt ons brein. Ga zelf maar eens na toen je een besluit nam wat vergelijkbaar is. Toen zat er ook nog wat tijd tussen zien en doen.
- Ze had sowieso eerder moeten beginnen met promoten. Want dan had ze ook de tijd gehad om het vaker te doen.
- Als ze wat meer continu zichtbaar was geweest, had ze haar ‘land’ al goed bewerkt (want ook daar merkten we al pratende dat ze niet zo consistent was geweest).
- En sowieso altijd zorgen dat je namenlijst blijft groeien. Ik weet namelijk zeker dat ze dan al veel sneller haar traject vol had zitten.
Want naast posten en e-mailen, had ze nog wat andere kansen laten liggen. Het bleek dat ze op haar lijst van oude klanten zeker nog mensen had staan die geïnteresseerd zouden zijn in haar aanbod. Een simpel belletje of appje had waarschijnlijk ook daar al voor een rijke oogst gezorgd.
En dat zie ik helaas zo vaak gebeuren:
Coaches en therapeuten die ontevreden zijn over hun oogst terwijl ze gewoon veel te weinig en eenzijdig hebben gezaaid.
Je leest er hier meer over>>
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!