Waarom je geen aanbod moet doen
Ik zie veel coaches en therapeuten worstelen met het doen van een aanbod.
In een gesprek.
Tijdens een netwerk.
Of na een workshop, webinar of lezing.
Maar ja…
Je hebt natuurlijk wél gewoon een bedrijf.
Dus moet er ook brood op de plank toch?
En als je geen aanbod doet, laat je kansen liggen.
Maar je doet nog iets anders. Je laat mensen die jou hulp nodig hebben ook in de steek. Omdat je hen laat ‘bungelen’ in hun eigen gedoe.
Of laat zitten met hun pijn of zorg.
En precies dáár gaat het om!
Dat gebeurt er namelijk als jij geen aanbod doet.
Omdat jij het bijvoorbeeld niet durft, of omdat het ongepast voelt.
Maar hé Ingrid, toch zeg je net in de titel van deze blog, dat ik beter geen aanbod kan doen (en daarom opende je deze blog waarschijnlijk ook 😉 ).
En ja… dat klopt.
Want in het werk wat jij doet, past het ook niet zo om met een gelikt aanbod te komen. Het zo ook te benoemen.
Maar het past en werkt wél als je er net even anders mee omgaat.
Noem het daarom geen aanbod, maar bijvoorbeeld ‘uitnodiging’.
Of ‘een volgende stap’.
Voelt en klinkt gelijk al heel anders hé?
Minder verkoopachtig.
En meer passend bij jouw werkelijke intentie.
Echt … het gaat soms om woorden.
Woorden die de energie en je intentie net een andere lading geven.
Waardoor het voor jou opeens ook veel makkelijker wordt.
En jij er ongetwijfeld anders mee omgaat.
Maar waardoor het ook voor jouw potentiële klant passender en uitnodigender voelt.
Woorden, mindset en energie zijn belangrijker dan je denkt.
Juist in het ondernemerschap.
Het maakt vaak echt het verschil tussen actie en stilstand.
Tussen lef en het maar weer even laten.
Tussen zichtbaar zijn en verborgen blijven.
Tussen focus en fladderen.