, , , ,

Kijk nooit in de portemonnee van jouw klant

Voel jij je regelmatig onzeker over jouw tarief?

Dan is dit vaak één van de grootste valkuilen waar je in kunt stappen: Je gaat denken voor jouw klant of liever gezegd; in zijn of haar portemonnee kijken. Nou ja, figuurlijk dan. Want wellicht herken je het wel: Het gevoel dat jouw potentiële klant geen geld over heeft voor jouw diensten. Of dat je regelmatig ook gehoord hebt dat hij of zij het te duur vindt en er nog even over wil denken. Om vervolgens niets meer van zich te laten horen. Tja en daar sta je dan. Niet geheel onlogisch dat je dan denkt: ‘Zie je wel, ik ben te duur‘.

Of misschien voel je allang dat het nodig is om jouw tarief te verhogen (want echt, ik zie dat veel coaches en therapeuten veel te lang op een te laag tarief blijven hangen). Maar durf je die verhoging niet aan, omdat je bang bent dat jouw klant het niet gaat betalen.

Maar je kunt nu eenmaal niet in de portemonnee van jouw potentiële klant kijken. Doe dat dan dus ook niet! Want als je het gevoel hebt dat mensen jouw tarief niet willen betalen, dan ligt het vaak niet aan jouw prijs maar aan de manier hoe jij hen laat zien wat jouw waarde is. Uitgeven van geld draait niet altijd om de inhoud van de portemonnee, maar gaat vaker over de prioriteit die men er aan geeft.

En daar laat je waarschijnlijk nog te veel liggen.

Ga daarom eens voor jezelf na:

⭐️ Vertel jij voldoende in het gesprek, in jouw marketing en op jouw website wat jouw waarde is? Welke oplossing jij biedt met welk resultaat?

⭐️Laat je voldoende sociaal bewijs zien oftewel reviews?

⭐️Vertel je ook waarom jij doet wat je doet en waarom ze daarvoor bij jou moeten zijn?

⭐️En laat je duidelijk zien én voelen wat er gebeurt als jouw klant te lang wacht of blijft doorlopen met zijn of haar probleem? Oftewel durf jij daarop te confronteren als het nodig is?

Deze vaardigheden bepalen namelijk of mensen geld over hebben voor jouw diensten. Want zeg eens eerlijk, hoe vaak heb je niet gehad dat een klant zei dat hij het te duur vond en daarna heerlijk over zijn of haar luxe vakantie zat te vertellen? Nou dát dus!

Zorg dat je beter wordt in het zien en vertellen van jouw waarde. Op inhoud én vanuit jouw enthousiasme. Want ook de energie en het zelfvertrouwen waarmee jij dit overbrengt is van cruciaal belang. Ga sterker voor jouw waarde staan. Ga hem doorvoelen. Want daar ligt de sleutel om vol achter jouw tarief of tariefsverhoging te gaan staan.

Probeer maar eens.

PS: Op woensdag 6 januari geef ik gratis de Masterclass: ‘online kansen voor jouw praktijk‘. Een speciaal ingelaste online Masterclass om jou te helpen in deze bizarre tijden. Want voor elke praktijk zijn er online mogelijkheden. Ook als je lichaamswerk doet. Schrijf je dus snel in en laat je inspireren. Inschrijven Masterclass>>

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *