Voordeel van bloggen (hoe het makkelijker wordt)
Je hebt vast vaker gehoord: Bloggen is goed voor je zichtbaarheid.
En wellicht heb jij je ook al vaker voorgenomen daar mee te beginnen.
Maar ja…je ziet er ook wel tegen op.
Want elke keer zo’n artikel schrijven, terwijl dat nou nét je hobby niet is, voelt als een hele opgave.
Toch is het een relatief klein offer met een grote beloning. Want bloggen heeft namelijk flink wat voordelen voor jouw praktijk, ik noem er een aantal:
- Je wordt sneller gezien als expert. In je blogs deel je namelijk waarde, tips en interessante inzichten over jouw vakgebied. En tja, als iemand dan met een pijn of probleem zit, kiest hij of zij natuurijk sneller voor een expert.
- Jouw website wordt aantrekkelijker en beter zichtbaar. Want meestal is jouw website – als hij eenmaal staat – een redelijk statisch geheel. Behalve jouw blogs. Want die zorgen steeds weer voor nieuwe bezoekers. Zeker als je zorgt dat je regelmatig blogs blijft schrijven én natuurlijk ook gaat delen op bv social media.
- Je scoort hoger in google. Als je er tenminste voor zorgt dat je in jouw blogs ook gebruik maakt van concrete zoekvragen of -termen in google. En tja, hoger scoren in google levert natuurlijk ook weer meer klanten op.
- Je kunt jouw klant makkelijker een volgende stap laten maken. Want je kunt onderin jouw blog vaak heel handig een bruggetje slaan naar jouw dienstverlening. Dat is een heel effectieve en fijne manier om een aanbod te doen.
Maar ja…. de eerste stap is én blijft natuurlijk wel dat je moet starten!
En vaak hoor ik dan de volgende vragen én obstakels:
Want wist je dat dit precies de dingen waren, waar ik 3 jaar geleden ook mee zat? Echt waar!En weet je…… nu schrijf ik elke week (!) een nieuwe blog. En ook nog met plezier.
hallo Ingrid,
Ja, bloggen is enorm waardevol voor je bedrijf. Ik ben hier van overtuigd en ben iedere dag aan het bloggen! Dit gaat op termijn veel opleveren voor mijn bedrijf. Voor mij is het mooi meegenomen dat ik van schrijven hou.
Goed bezig Anja! En het andere voordeel is dat je inderdaad ook beter wordt in het aanvoelen van je klant en in het schrijven. Voor jou is het al een groot voordeel dat je er soweiso al lol in hebt :)